Nieuw in België: SMS-minileningen (persbericht)

Nieuwe SMS service biedt handige en eenvoudige oplossing voor Belgen die krap bij kas zitten

Aalst, 7 september 2011

Ferratum Group, Europees marktleider in SMS-minileningen, heeft nu zijn minilening concept in België gelanceerd.

In vele Europese landen is de minilening business reeds een groot succes. In België is Ferratum de pionier op de markt.

“Tot voor kort konden mensen die een kleine lening nodig hadden nergens in België terecht. Ze konden natuurlijk in het rood gaan bij de bank of een grotere lening aangaan. We zijn blij dat we nu een handigere en snellere service kunnen aanbieden aan deze klanten”, zegt Katja Smith, Operations Manager van de Belgische vestiging.

Ferratum Belgium biedt leningen aan tussen 50 EUR en 200 EUR, voor een periode van 15 of 30 dagen, afhankelijk van het geleende bedrag. De kosten zijn zeer transparant: geen interesten, geen maandelijkse afbetalingen, enkel een vast bedrag per lening. Deze service laat mensen toe om onverwachte uitgaven op te vangen, of een klein gat in hun budget te overbruggen.

Een aanvraag indienen is eenvoudig: via internet of via SMS. Ferratum tracht om een antwoord te geven binnen gemiddeld 10 minuten nadat de aanvraag is ontvangen en het geld wordt onmiddellijk na goedkeuring naar je rekening overgeschreven. Geen vervelend papierwerk vereist.

Ferratum pleit voor verantwoord lenen en staat daarom per huishouden slechts één openstaande lening per keer toe. Een nieuwe klant kan ook nooit het maximale leenbedrag aanvragen. “We willen zeker zijn dat onze klanten hun lening kunnen terugbetalen. Dat is in ons belang, om een winstgevende zaak te kunnen runnen. Pas na het tot stand brengen van een goed betaalgedrag kan een klant zijn leenbedrag verhogen”, legt Katja Smith uit.

Katja Smith heeft onlangs de telecomsector verlaten om haar degelijke management-achtergrond toe te passen in haar nieuwe functie als Operations Manager. “Doorheen mijn carrière heb ik vele projecten beheerd, waarbij ik nieuwe teams heb opgezet en processen heb gecreëerd en verbeterd. Het was voor mij een logische maar toch spannende volgende stap om de Belgische activiteiten voor Ferratum te lanceren.”

“Ferratum is gedreven door zijn passie voor innovatie in de mobiele telefoniesector en heeft een zeer ambitieuze groeistrategie. Op dit moment hebben wij reeds 700.000 klanten bediend. Er is een duidelijke behoefte voor dit type leningen en we zijn blij dat we nu ook onze Belgische klanten kunnen bedienen in deze beloftevolle markt “, zegt Jorma Jokela, stichter en CEO van Ferratum Group.

Sinds de oprichting in Finland in 2005 is de Ferratum Group snel uitgegroeid tot een Europees-wijde aanbieder in consumentenfinanciën met meer dan 150 toegewijde professionals verspreid over 17 landen wereldwijd. Ferratum heeft onlangs zijn eerste Azië-Pacifiek kantoor in Nieuw Zeeland geopend en beoogt de globale leider in SMS-minileningen te worden tegen 2014, met kantoren op alle continenten en een klantenportefeuille van meer dan 10 miljoen klanten.